loading...
ایران را سفر کنیم
نگار ریحانی بازدید : 115 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)
 کد خبر: ۱۸۰۷۱
 
 


فیروزه تراشی در مشهدturquoise و فیروزه تراشی نماد سخاوت، صداقت و محبت است. همراه داشتن سنگ فیروزه، باعث آرامش قلب، رفع ترس و وحشت، غم و اندوه میشود. تقویت سیستم ایمنی، سم زدایی از بدن، رفع ناراحتی‌های چشم و معده و تسکین سردرد از خواص درمانی سنگ فیروزه است.
سنگ فیروزه در بین جواهرات درجه دوم، از بهترین سنگها میباشد، رنگ خارجی و داخلی این سنگ زیبا یکسان بوده و در اغلب موارد آبی بسیار زیبا و خوش رنگی است. فیروزه، سنگ آرزوهای تمام پادشاهان ممالک از زمان کوروش و داریوش کبیر است که به عنوان هدیه از طرف آن‌ها به تمام سلاطین کشورهای مختلف داده می‌شد. این گوهر آبی از خواص درمانی بیشماری برای بیماریهای جسمی و روحی برخوردار است. در این مطلب مجموعه‌ای از خواص درمانی سنگ فیروزه را گردآوری کرده ایم. 

 

بیشتر بخوانید :  چگونه از فیروزه نگهداری کنیم؟

 

 

 

خواص درمانی سنگ فیروزه
خواص سنگ فیروزهدر درمان بیماری ها

  • سنگ فیروزه مفرح معده میباشد و استفاده از آن برای تقویت معده و رفع ناراحتی‌های گوارشی مفید است.
  • از خواص درمانی سنگ فیرزه در طب سنتی استفاده از سرمه این سنگ برای معالجعه کسانی است که دچار دید کم در شب یا بیماری شب کوری هستند.
  • فیروزه نیشابور دارای خواص شفادهندگی است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن بیماری هایی مانند آسم، افسردگی شدید، فشارخون بالا، میگرن، عفونت های ویروسی و حتی سم زدایی از بدن می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
  • سنگ فیروزه برای درمان سردرد و میگرن مفید است.
  • استفاده از خواص درمانی سنگ فیروزه برای کاهش تورم عضلات، تسکین درد پشت و پروستات مفید است.
  • استفاده از سنگ فیروزه نیشابور بادفتق، درد ریح، جنون، درد اعضا و بسیاری از بیماری های داخلی را درمان مینماید.
  • کمک به درمان بیماری صرع از دیگر خواص درمانی سنگ فیروزه است.
  • در علم سنگ درمانی در اسلام، سنگ فیروزه  را پادزهر بسیاری از سموم معرفی کرده اند. یگ گرم از پودر این سنگ، پادزهر نیش مار و نیم گرم از آن برای دفع سم سایر جانوران موذی مفید است و همراه داشتن ان باعث دور شدن حشرات موذی میگردد.
  • انگشتر فیروزه اصل به درمان سنگ کلیه و مثانه کمک میکند و برای التیام بیماری‌های طحال مفید است.

 

بیشتر بخوانید :  چگونه فیروزه را شارژکنیم؟

 


خواص درمانی سنگ فیروزه و مشکلات روحی

علاوه بر خواص درمانی سنگ فیروزه استفاده از این سنگ در رفع ناراحتی‌های روحی نیز موثر است. برخی از خواص شفابخش فیروزه به شرح زیر است:
  • فیروزه، سنگی هارمونیک است و برای آرام کردن بیماران عصبی مؤثر است.  استرس را از بیماران دور می کند و دوستی ها را گسترش می دهد.
  • استفاده از سنگ فیروزه باعث آرامش قلب میشود .
  • سنگ فیروزه، ترس و وحشت را دور میکند.
  • باعث شادی و نشاط می شود.
  • سنگ فیروزه برای زنان باردار مفید است و محافظ مادر و جنین از گزند و بلایا میباشد.
  • همراه داشتن سنگ فیروزه به فتح و پیروزی در کارها کمک میکند.
  • نگهداری فیروزه از بین برنده فقر است.
  • داشتن سنگ فیروزه موجب استجابت دعا و برآوردن حاجات میگردد.
  • سنگ فیروزه ی اصل، اعتماد به نفس را افزایش میدهد.
 
خواص درمانی سنگ فیروزه


بیشتر بخوانید :  نحوه نگهداری سنگ فیروزه

 


خواص درمانی سنگ فیروزه در انرژی درمانی

در علم یوگا و مدیتیشن و کاربرد سنگها در انرژی درمانی، فیروزه را تقویت کننده چاکرای 5 میدانند. محل قرار گرفتن چاکرای پنجم بر روی گودی گلو واقع است. رفتار نامتعادل، مسائل شغلی و مشکل‌تراشی جهت دیگران این چاکرا را ضعیف میکند. قرار دادن سنگ فیروز برروی چاکرای گلو (به عنوان گردن آویز) به فرد انگیزه و توان بالا برای غلبه بر موانع می دهد و همچنین توان او برای تفکر عمیق افزایش می دهد.
بیشتر بخوانید : تمیز کردن سنگ فیروزه

قرار دادن این سنگ برروی چاکرای چشم سوم (منطقه وسط پیشانی) باعث بالا رفتن سطح ادراک و هوش و قدرت تمرکز در افراد می شود. به طور کلی سنگ فیروزه باعث افزایش احساسات مثبتی نظیر محبت، عشق و علاقه به علم و هنر میشود.

 
تشخیص فیروزه نیشابور

فیروزه از انواع سنگهای آذرین است. این سنگ زیبا و پرخاصیت دارای درجه سختی 6 است و میتواند شیشه را ببرد و در رنگهای آب، سبز و سفید وجود دارد. 
فیروزه Turquoise در اثر حرارت، اب خود را از دست داده و تغییر رنگ میدهد و رنگ آن سیاه و تیره میشود. سنگ فیروزه دارای دو نوع میباشد یکی مشرقی که رنگ آن هیچ زمان خراب نمیشود و دیگری فیروزه مغربی است که به ان بون هم میگویند و رنگ آن در اثر مرور زمان تغییرکرده و به علت وجود فسفات در آن تبدیل به سبز میگردد.

 

بهترین سنگ فیروزه در ایران Pierre turquin  و در شهر نیشابور یافت میشود و شهرت جهانی دارد که  بهترین سوغات مشهد و سوغاتی لاکچری از مشهد نیز شناخته می شود.روشهای گوناگونی برای تشخیص سنگ فیروزه اصل وجود دارد. مطالعه لینک زیر در این زمینه میتواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید : صنایع دستی خراسان رضوی  Arts and Crafts

 

 

بیشتر بخوانید :  با هنرهای دستی مشهد آشنا شوید  Arts and Crafts

 

 

 

turquoise

 

 

بیشتر بخوانید :  چگونه فیروزه اصل نیشابور را تشخیص دهیم؟  Turquoise gemstone

 

 

منابع: کتاب خواص سحری و درمانی سنگها، کتاب سنگهای شفابخش

setare.com

نگار ریحانی بازدید : 99 پنجشنبه 18 بهمن 1397 نظرات (0)

 

انتخاب هتل    choose a hotel ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند. این کیفیت بر اساس مشخصه هایی نظیر خدمات رستوران هتل، تفریحات‏، چشم انداز اتاق ها، امکانات و سایز اتاق ها، داشتن اسپا و خدمات ورزشی، موقعیت مکانی و موارد این چنینی ارزیابی می شود.


مقاله مرتبط :  اقامت در مشهد Stay in Mashhad


مثلا ‏هتل یک ستاره ای که آسانسور ندارد. شاید همین کمبود باعث شود این هتل هیچوقت به درجه بالاتری نرسد. برای رسیدن به درجه بالاتر ‏همیشه عناصری به عنوان موارد اولیه باید وجود داشته باشد. برای اینکه بدانید تفاوت بین ستاره های هتل ها در چیست، به برخی ‏امکانات اولیه مورد نیاز برای هر تعداد ستاره اشاره می کنیم:‏


مقاله مرتبط : هتل آپارتمان های خوب مشهد What is an apartment hotel?


هتل های ۲ ستاره

هتل های دو ستاره معمولا مخصوص افرادی طراحی می شوند که نگران هزینه های اقامتشان هستند، به همین دلیل برخی از ‏امکانات اولیه در این هتل ها محدود می شود تا بتوانند قیمت ها را کاهش دهند، اما این خدمات و امکانات با هزینه جداگانه و به ‏درخواست میهمانان ارائه می گردد.‏

هتل های دو ستاره

برخی از ‏امکانات اولیه در این هتل ها محدود می شود تا بتوانند قیمت ها را کاهش دهند

هتل های دو ستاره معمولا دو الی چهار طبقه هستند، در نزدیکی جاذبه های ارزان قیمت قرار می گیرند، امکانات داخل اتاق ها ‏ تمیز هستند اما لوکس و گران قیمت نیستند و اولیه ترین امکانات در آنها در نظر گرفته می شود. بیشتر هتل های دو ستاره ‏رستوران ندارند اما معمولا در جایی قرار می گیرند که اطراف آن رستوران هایی با قیمت مناسب پیدا می شود.‏ ‏ ‏ ‏

هتل های ۳ ستاره

این هتل ها معمولا فضای بزرگتر و لابی شیک تر و مجهزتری نسبت به هتل های دو ستاره دارند. در هتل های سه ستاره معمولا ‏شخصی برای حمل چمدان های مسافران وجود ندارد. این هتل ها معمولا فاصله زیادی تا مراکز خرید منطقه یا جاذبه های ‏گردشگری گران قیمت ندارند. رستوران هتل های سه ستاره،در سطح متوسط است .

هتل های 3 ستاره

این هتل ها معمولا فاصله زیادی تا مراکز خرید منطقه یا جاذبه های ‏گردشگری گران قیمت ندارند.

در این هتل ها صبحانه به ‏صورت بوفه سرو می گردد و در برخی از هتل های سه ستاره، ناهار و شام نیز در هتل سرو می گردد که باید با پرداخت هزینه ‏جداگانه از این امکانات استفاده کرد. خدماتی که در اتاق ها ارائه می گردد متفاوت است، در برخی هتل های سه ستاره شاید تا ‏زمانی که نوشته ” لطفا اتاق را تمیز کنید ” روی در قرار داده نشود کسی برای تمیز کردن اتاقها نیاید. باشگاه ورزشی و استخر از ‏امکاناتی است که برخی از هتل های سه ستاره دارند اما هیچ بایدی در وجود داشتن این امکانات در این هتل ها وجود ندارد.‏ ‏ ‏ ‏


بخوانید: تفاوت هتل و هتل آپارتمان Differences in hotel and hotel 


هتل های ۴ ستاره

هتل های چهارستاره معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند. کارکنان این هتل ها آموزش های بیشتر و سخت تری نسبت به هتل ‏های درجه پایین تر می بینند و تامین راحتی و آسودگی میهمانان، هدف اصلی کارکنان آنها می باشد. در این هتل ها فردی برای ‏حمل کردن چمدان های مسافران مشخص شده است و آنها را تا اتاقهایشان همراهی می کند. امکانات اتاق ها از نور اتاق گرفته تا ‏فضا و مبلمان باید از درجه متوسط، بالاتر باشند.اغلب هتل های اطراف حرم  choose a hotel در مشهد سه ستاره هستند.


مقاله مرتبط : هتل آپارتمان چیست؟ What is an apartment hotel?

هتل های 4 ستاره

هتل های چهارستاره معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند.

رستوران هتل ها معمولا خدمات بیشتر و منوهای متنوع تری ارائه می ‏کنند. خدمات تمیز کردن اتاق ها در هر ساعت از روز که مسافر بخواهد صورت می گیرد. پارکینگ نیز معمولا در این هتل ها ‏وجود دارد. اغلب هتل های چهار ستاره دارای امکانات ورزشی و یک استخر هستند. لابی هتل های چهار ستاره فضای بزرگتر و ‏مبلمان بیشتری برای نشستن دارد. ‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏


هتل های ۵ ستاره  ‏

این نوع هتل ها در ردیف اول قرار دارند . قوانین و استاندارد مربوط به هتل های پنج ستاره و کیفیت آن، همواره باید ثابت نگه داشته ‏شود . هتل های پنج ستاره باید بهترین خدمات و امکانات را داشته باشند. این هتل ها فضای بزرگی دارند ، اتاق های متنوع با ‏امکانات متفاوتی نیز در آنها موجود می باشد. لابی این هتل ها بسیار بزرگ و لوکس طراحی می شود ، موقعیت آنها نیز ‏متغیر است، اما هتل های پنج ستاره نامدار معمولا در مرکز شهر قرار دارند تا دسترسی به بسیاری از اماکن دیدنی شهر راحت تر ‏امکان پذیر باشد.

هتل های 5 ستاره

قوانین و استاندارد مربوط به هتل های پنج ستاره و کیفیت آن، همواره باید ثابت نگه داشته ‏شود

اتاق های این گونه هتل ها دارای باکیفیت ترین مبلمان و تختخواب هستند، حتی ملحفه های موجود در اتاق ها نیز در امتیاز ستاره ‏هتل نقش دارند. این هتل ها باید نهایت امکانات را داشته باشند که اغلب شامل وجود ‏VCR‏ ، لوازم بهداشتی با کیفیت ، دستگاه ‏پخش کننده ‏CD‏ و ‏DVD‏ ، مینی بار و سایر امکانات اولیه اتاق ها نظیر حمام مجهز به سشوار ، حوله ، دمپایی ، خط تلفن ، ‏تلویزیون و … می باشند.


خدمات تمیز کردن اتاق ها به صورت ۲۴ ساعته ارائه می شود. هتل های پنج ستاره معمولا باید امکانات ‏ورزشی ، پارکینگ ، خدمات نگهبانی و استخر داشته باشند. اغلب هتل های پنج ستاره دارای سه رستوران مجزا با غذاهای متنوع ‏می باشند. تعداد اتاق های این هتل ها باید بالای ۱۰۰ عدد باشد. ‏


مقاله مرتبط : هتل های مناسب در مشهد Features of convenient hotels


هتل های 5 ستاره

کارکنان در هتل ۵ ستاره بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباسهای شیک، مؤدب، آگاه، کارآمد و با روابط عمومی خوب ، نسبت ‏به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیارعالی سرویس می دهند . دارا بودن مدیر حرفه ای و متخصص ، سازگاری و هماهنگی ‏سرویس ها ، تداوم نگهدارى و خانه داری بی عیب و نقص، اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه ۵ ستاره می باشند .‏ ‏‏‏‏ ‏ ‏ ‏


مقاله مرتبط : انتخاب هتل در مشهد   choose a hotel
مقاله مرتبط :  هتل های اطراف حرم  choose a hotel

مقاله مرتبط : هتل مشهد خیابان امام رضا choose a hotel

eghamat24.com


نگار ریحانی بازدید : 116 پنجشنبه 18 بهمن 1397 نظرات (0)

 

خواص سنگ فیروزه  Turquoise stone properties

  • ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای چهارم و پنجم و ششم

  • سنگ فیروزه Turquoise  یکی از اولین سنگهایی است که به دلیل رنگش استخراج شد. رنگ آن بسته به میزان آهن و مس موجود در ترکیب، از آبی آسمانی تا سبز متغیر است.

  • فیروزه سنگی بسیار پیچیده و وسواسی است چرا که برای تشکیل آن باید نوع مناسب مواد معدنی در مکانی مناسب به مدتی بسیار بسیار طولانی (میلیونها سال) بماند.

  • مصریان فیروزه را "سنگ زندگی" نامیدند، قدیمی ترین جواهراتی که با این سنگ ساخته شده، چهار گردنبند است که در دستان جسد مومیایی ملکه "زر" یافت شده است؛ او در حدود سال 5500 پیش از میلاد بر مصر فرمانروایی کرده است.

  •  

  •  

بیشتر بخوانید : نگهداری فیروزه  Turquoise maintenance

  • انگشتر فیروزه اصل در تبت از احترام زیادی برخوردار بوده و در تمام دوران زندگی شخص همراهش می شد. به عنوان پول رایج و سنگی باارزش داد و ستد می شده که حتی از طلا هم گرانبهاتر بوده است

  • درجه سختی فیروزه 6 است و ساختار کریستالی سه شیب دارد.

  • مس عامل اصلی شروع فرایند تشکیل فیروزه است. فعل و انفعالات گرمایی ناشی از ماگماهای magma  داغ آتشفشانی هنگام حرکت به سطح زمین، فلدسپاتهای مجاور آنها را تجزیه کرده و آلومینیوم آزاد می کند، اسید فسفریکی که از آپاتیت ها (سنگهایی که معمولاً نزدیک معادن مس یافت نمی شوند) می گذرد، فسفر مورد نیاز واکنش را فراهم می کند. سفره های آب زیرزمینی نیز بایستی به مدت میلیونها سال زیر سنگهای میزبان فیروزه باشند. درحین اینکه زمین جابجا شده، کوهها افراشته شدند و دریاها شکل گرفتند و ناپدید شدند، این مخازن مس، آلومینیوم و فسفر باید تحت فشار باقی می ماندند تا کاملاً خشک شوند.


بیشتر بخوانید :  با هنرهای دستی مشهد آشنا شوید  Arts and Crafts

 


  • تقریباً تمامی سنگ فیروزه  در نواحی آتشفشانی یافت می شوند و بهترین نوع این سنگ جواهر در نزدیکی سطح زمین قرار دارد. این سنگ باید کاملاً خشک شود تا استحکام داشته باشد.

  • معادن فیروزه که در عمق بیشتر قرار دارند، به دلیل اسیدی که ذرات آب زیرزمینی تولید می کنند، نرم می شوند.یکی از استثنائها معدن کوهستان "لون" در نوادای امریکاست که غنی ترین معدن فیروزه است.

  • سنگ فیروزه ی اصل در سراسر دنیا یافت می شود و تاریخچه آن بعنوان سنگی معنوی به 7500 سال پیش باز می گردد. فیروزه ایرانی یکی از بهترین فیروزه های دنیاست و معادن فیروزه در ایران جزو اولین معادن این سنگ به شمار می رود. چین، امریکای شمالی و جنوبی، عربستان صعودی و تبت نیز، دیگر منابع آن هستند. ویرجینیا معدن یکی از نادرترین انواع فیروزه است که کریستالهای منشوری شکل دارد.

  • فیروزه سنگ قدرت  است، بعنوان ابزار مدیتیشن به پاکسازی ذهن شما کمک کرده و شما را پذیرای همه چیزهای موجود در کائنات می کند.

  •  



  • بومیان امریکا معتقد بودند این سنگ، شخص سوار بر اسب را محافظت می کند و بطور کلی از چشم بد محفوظ می دارد. آن را "سنگ آسمان" یا "سنگ بهشت" می نامیدند و معتقد بودند این سنگ پلی معنوی بین دنیاهای مادی و غیر مادی می سازد و توانایی روان بینی قدرتمندی به دارنده اش می دهد.

  • فیروزه سمبل بخشندگی، خلوص و مهر و علاقه است، دوستی را حفظ می کند و در گذر زمان دشمن را به دوست تبدیل می کند.

  • در گذشته معتقد بودند که فیروزه فقط در صورتی که هدیه گرفته شود، خوش شانسی می آورد؛ این موضوع چندان قابل قبول نیست و باید انرژی درونی هر سنگ جداگانه در نظر گرفته شود.

  • فیروزه یکی از ابزار پزشکی در قرن پانزدهم بود و بعنوان پادزهری در برابر انواع سموم به شمار می رفت

  • فیروزه اصل نیشابور Turquoise gemstone

  • همچنین در درمان سردرد مؤثر است و باعث تقویت تمامی بدن و ترمیم بافتها می شود.




  • فیروزه به خاطر قدرت دفعش معروف است و وقتی روی بخشی از بدن که دچار بیماری است قرار داده شود، بیماری به درون سنگ کشیده شده و از بدن خارج می شود.

  • این سنگ با تغییر رنگ، خبر از سلامت بدن و هاله میدهد

  • فیروزه نیشابور برای بدست آوردن ثروت استفاده می شود، اگر به عنوان هدیه به شخصی داده شود، برای دریافت کننده ثروت و خوشبختی به همراه دارد.

  • سنگ فیروزه ی اصل  Turquoise gemstone زندگی زناشویی را هماهنگ می کند .

  • سنگی آرامش بخش و تسکین دهنده اعصاب

  • برای رفع افسردگی و خستگی

  • کارایی سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد

  • کمک به ترمیم بافتها


  • چگونه فیروزه را شارژکنیم؟  Turquoise charge

  • فیروزه را ماهی یکبار در ظرفی از خرده های هماتیت قرار دهید تا تخلیه انرژی شود و سپس به مدت یک شب دور از نور خورشید، در میان قطعات سنگ بلور قرار دهید تا شارژ شود

  •  

  • بهترین سنگ فیروزه در ایران، در شهر نیشابور یافت میشود و شهرت جهانی دارد که  بهترین سوغات مشهد و بهترین سوغاتی از مشهد نیز شناخته می شود.روشهای گوناگونی برای تشخیص سنگ فیروزه اصل وجود دارد. مطالعه لینک زیر در این زمینه میتواند به شما کمک کند




  • دارای اثرات ضد التهابی و زدودن سموم

  • تصفیه ریه ها

  • تخلیه گلو درد

  • تقویت چشم ها و درمان آب مروارید

  • کمک به درمان روماتیسم، نقرس، مشکلات معده، و بیماری های ویروسی

  • پاک کردن مراکز انرژی بدن اثیری

  • پاکسازی ذهن

  • نماد سخاوت ، صداقت ، و محبت

  • در جادوها و طلسمات عشق و محبت استفاده می شود

  • حرز عظیمی در برابر حوادث و بلایا

  • جهت گشایش امور و رفع مشکلات بسیار کاربرد دارد



بیشتر بخوانید :فیروزه تراشی Turquoise

بیشتر بخوانید :تشخیص فیروزه نیشابور  Detection of Turquoise Neyshabur

بیشتر بخوانید : صنایع دستی خراسان رضوی  Arts and Crafts

 

 

 

  منبع :  DANAGEM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نگار ریحانی بازدید : 104 پنجشنبه 04 بهمن 1397 نظرات (0)

هتل‌هایی که در سال ۲۰۱۸ عنوان برترین هتل‌های جهان را به خود اختصاص داده‌اند ۷هتل از سراسر جهان هستند.


۱. هتل ویروت (Viroth) کامبوج

 بسیاری از گردشگران که به این هتل می‌آیند ابتدا جذب معبد شگفت‌انگیز شهر می‌شوند، اما اقامت در ویروت آنها را برای سفرهای آینده به آنجا ترغیب می‌کند. این هتل در کنار محیط آرام یک باغ در درون خود است که در کنار استخر ‌کم‌نظیرش، مکانی رویایی را برای گردشگران فراهم می‌کند


مقاله مرتبط: انتخاب هتل در مشهد Choose a hotel

۲. هتل ویلایی و آتشفشانی توله‌مار(Tulemar) کاستاریکا

یک هتل ساحلی است که در نزدیکی آتشفشان قرار گرفته و از این رو لقب هتل آتشفشانی را به آن داده‌اند. لازم است بدانید که آتشفشان نزدیک به این هتل خیلی وقت است که غیرفعال شده و گردشگران از بابت آن نگرانی ندارند این هتل در کنار تمام ویژگی‌های خاص خود دنج‌ترین مکان برای خانواده‌های چند نفره به شمار می‌آید.

هتل ویلایی و اتشفشانی

مقاله مرتبط: راهنمای انتخاب هتل در مشهد Hotel selection guide

۳. هتل کاخ اومدی بوهوان(Umaid Bhawan) در هند

هتل اومدی بوهوان، هتلی با معماری گورکانی است که زندگی در آن رویایی است که تحقق یافته است. یک‌شب اقامت در این هتل گردشگران را به تاریخ می‌برد. چراکه اومدی بوهوان بیشتر از هتل به کاخ شبیه است. تمام جزئیات درون این هتل با دقت پرداخته شده و این هتل تنها دارای ظاهری گول زننده نیست. علاوه بر تمام این موارد شب‌ها، نوری روی این هتل تعبیه می‌شود که از دور رنگ این هتل را زرد نشان می‌دهد. به همین دلیل این هتل شب‌ها جنبه جادویی پیدا کرده و یک تجربه فوق‌العاده را برای گردشگران ایجاد می‌کند. یک شب اقامت در این هتل ۶۳۷ دلار تمام می‌شود که بیشتر ثروتمندان به اقامت در آن می‌پردازند.


مقاله مرتبط: راهنمای سفر به مشهد Travel Guide

۴. هتل لاسیستا‌و‌اسپا (La Siesta&Spa) در ویتنام

هتلی معمولی با خدمات بی‌نظیر است. اتاق و غذای این هتل یک تجربه بی‌نظیر را برای هرکسی ایجاد می‌کند و از هر حیث تامل برانگیز است. گردشگرانی که به این هتل رفته‌اند درباره آن می‌گویند اگر می‌توانستیم به جای ۵ ستاره به لاسیستا‌و‌اسپا ۱۰ ستاره می‌دادیم.


مقاله مرتبط: هتل های مجلل مشهد  Luxury hotels

۵. هتل جیلی(Gili) در مالدیو

به کشور آبی معروف است و جیلی هتلی درون آب است که ویلاهای متفاوتی دارد. این ویلاها همانند نینجا‌ها هستند.  بدون اینکه گردشگران داخل هتل متوجه شوند روی آب باز یک شب اقامت در این هتل ۳۳۰۰ دلار است.

هتل جیلی


مقاله مرتبط: راهنمای سفر به مشهد tour guide


۶. هتل بلودر (Belvedere) در ایتالیا

هتلی است که بیشتر زوج‌های جوان و پیر برای تعطیلات به آنجا می‌آیند. این هتل فضای راحتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و از هر حیث شرایط را برای گردشگران لذت‌بخش می‌کند. علاوه بر این از بلودر برای مراسم‌های تولد و عروسی نیز استفاده می‌شود.

هتل بلودر

۷. هتل نانتاکت‌و‌ریزرت (Nantucket&Resort) در آمریکا

هتلی با دکوراسیون دریایی است که از بودن در هر لحظه آن می‌توان لذت برد. این هتل یکی از بهترین مکان‌ها برای زوج‌های مسن است. چراکه در کنار تمام ویژگی‌های خود، کلاس‌هایی را برای آنها برگزار کرده و اوقات فراغت خوبی را برایشان ایجاد می‌کند. یک شب اقامت در این هتل ۲۷۵ دلار تمام می‌شود.

 

مقاله مرتبط: انتخاب هتل Choose a hotel

 

مقاله مرتبط: هتل مشهد اطراف حرم Tourism

مقاله مرتبط: گردشگری مشهد Tourism

منبع عکس‌ها: ایلنا

نگار ریحانی بازدید : 114 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

سنگ فیروزه turquoise :

استفاده از سنگ فیروزه Turquoise  در ساخت طلا و جواهرات از 5500 سال قبل از میلاد رواج داشته است.

جواهرات فیروزه ای از جذابیت خاصی برخوردارند و این جذابیت ممکن است به دلیل سایه های آبی رنگ متفاوت آن ها و یا الگوها و طرح های متنوع در جواهرات فیروزه ای و یا به دلیل یک جذابیت غیر قابل توصیف در آن ها باشد.

با این حال که در بسیاری از فرهنگ ها انگشتر فیروزه اصل بیشتر به دلیل زیبایی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما در برخی از فرهنگ ها نیز عقایدی در رابطه با جواهرات فیروزه ای وجود دارد به این صورت که آن ها معتقدند که جواهرات فیروزه ای خواص سحرآمیز متنوعی دارند و از آن ها می توان در پیشگیری از بیماری ها و یا درمان برخی از بیماری ها استفاده کرد.


بیشتر بخوانید : تمیز کردن سنگ فیروزه  Cleaning turquoise stone



انگشتر فیروزه اصل از لحاظ ترکیبات شیمیایی فیروزه از فسفات مس و آلومینیوم تشکیل شده است. مواد معدنی آبی رنگ بسیار کمیاب و بی نظیر هستند به همین دلیل سنگ جواهر فیروزه بسیار ارزشمند است و از قیمت بالایی برخوردار است.  جواهرات فیروزه ای آبی رنگ ممکن است تحت شرایط خاصی مانند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نورخورشید، گرما، لوازم آرایشی و تعریق؛ تغییر رنگ دهند.


برخی از سنگ های فیروزه ای دارای رگه های مشخصی هستند که این رگه ها تحت تأثیر شرایط تشکیل این سنگ ها به وجود آمده است. فیروزه هایی که به خوبی شکل گرفته اند و دارای منافذ کمتری هستند معمولا از دوام بیشتر و درخشش بالاتری برخوردارند.
بهترین اشکال فیروزه عموما در مناطقی که دارای آب و هوای گرم و خشک هستند یافت می شود. این نوع از فیروزه در جنوب غربی ایالات متحده، چین، شیلی، مصر، ایران، و مکزیک تولید می شود.


از اولین 
سنگ فیروزه ی اصل  Turquoise gemstone یافت شده در طول تاریخ می توان به فیروزه های به کار برده شده در جواهرات کشف شده در مصر اشاره کرد. این فیروزه ها در یک مقبره سلطنتی که مربوط به 6000 سال قبل از میلاد است، به دست آمده است. 

 


بیشتر بخوانید :  با هنرهای دستی مشهد آشنا شوید  Arts and Crafts

 


 

در واقع سنگ جواهر فیروزه را نمادی از طلسم قدرت، موفقیت و حمایت محسوب می کنند. همچنین در طول هزاران سال از سنگ جواهر فیروزه برای محافظت در برابر شرارت ها و دفع کردن بدی ها و برای جذب شانس و بخت و اقبال نیک استفاده می شده است.
در امپراطوری فارسی باستان، سنگ جواهر فیروزه را در مچ دست و یا دورگردن می آویختند و از آن برای محافظت از خود در برابر مرگ غیر طبیعی استفاده می کردند. استفاده از سنگ فیروزه در ایران در واقع یک میراث ملی است که آن  را برای تزئین اشیاء، مساجد و دیگر ساختمان های مهم در داخل و خارج کشور مورد استفاده قرار می دادند.

 

 

بیشتر بخوانید:تشخیص فیروزه نیشابور  Detection of Turquoise Neyshabur

 

 



فیروزه یک کانی مات است که در رنگ های زیبایی از آبی، سبز، زرد وجود دارند. این سنگ گرانبها از قدمت بسیار زیادی نیز برخوردار است. از دوران باستان تا کنون، فیروزه تراشی Turquoise برای خاتم کاری و هم چنین در ساخت جواهرات کاربرد داشته است.



بیشتر بخوانید :  چگونه فیروزه را شارژکنیم؟  Turquoise charge


 

 چگونه از فیروزه نگهداری کنیم؟  Turquoise maintenance

 


جواهرات  فیروزه اصل نیشابور  Turquoise gemstoneنسبت به سایر جواهرات نیاز به مراقبت بیشتری دارند؛زیرا جواهرات فیروزه ای نرم تر از سایر جواهرات و سنگ های قیمتی مانند الماس یاقوت هستند. البته به دلیل نرم تر بودن جواهرات فیروزه ای ممکن است استفاده از این جواهرات بیشتر موجب خارش پوست شود و هم چنین بیشتر مستعد شکستن و آسیب پذیری هستند.

 

برای نحوه نگهداری سنگ فیروزه  Turquoise maintenance باید به این نکته توجه داشته باشیم که هرگز برای تمیز کردن فیروزه نیشابور از صابون استفاده نکنیم همچنین از تماس جواهرات فیروزه ای با گریس جلوگیری کنیم. 
برای تمیز کردن جواهرات فیروزه ای خود بهتر است از آب گرم استفاده کنید و بلافاصله پس از شستشو آن را با پارچه ای بسیار نرم خشک کنید و حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای پاک کردن جواهرات فیروزه ای هرگز از پاک کننده های تجاری و شیمیایی استفاده نکنید.



Turquoise gemstone



خواص سنگ فیروزه  Turquoise stone properties:
- انرژی بالا و شادی آور
- مناسب افرادی که دارای بیماری های افسردگی و لطمات روحی می باشند.
- از بین برنده استرس
- سودمند بر روی کمبود اکسیژن و مسمومیت های خونی
- نیروبخش به قوه بینایی و عملکرد چشمها
- اصلاح گردش خون
- برای درد گلو و بیماری های تنفسی
- موثر در اعتماد به نفس و از بین برنده ارتعاشات منفی و جذب انرژی مثبت
نکته: اگر فیروزه شما رنگ خود را از دست داد یا خرد شد، به این علت است که نیرویش را برای صاحب سنگ از دست داده است و در این زمان آن را در خاک خشک قرار دهید تا مجدد شارژ شود.

بهترین فیروزه تراشی در مشهد و در شهر نیشابور یافت میشود و شهرت جهانی دارد که  بهترین سوغات مشهد و بهترین سوغاتی از مشهد نیز شناخته می شود.روشهای گوناگونی برای تشخیص سنگ فیروزه اصل وجود دارد. مطالعه لینک زیر در این زمینه میتواند به شما کمک کند.


بیشتر بخوانید : نحوه ی تشخیص سنگ فیروزه ی اصل از تقلبی

How to determine the turquoise stone of the principle of counterfeit


javahersazi.com


بیشتر بخوانید : صنایع دستی خراسان رضوی  Arts and Crafts

نگهداری فیروزه  Turquoise maintenance

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 259
  • بازدید سال : 1,068
  • بازدید کلی : 7,601